Sunday, October 24, 2010

NAK TAU X PENGHABISAN CITER???HEHEHEHE

jadi terpaksalah suamiku menghantar firass balik ke umah..aku dah nangis dah sebab kena tinggal..nak ikut hantar dah daftar masuk jadi nak xnak kenalah firass balik ngan papanya..maghrib camtu suamiku sampai ke PSH untuk temankan aku..mmg syok sangat bila suamiku dah sampai ngan selamatnya..malam tu kami tido sebilik tanpa aku mengalami sebarang tanda2 untuk melahirkan padahal setiap kali ujian CTG yang dijalankan menunjukkan kontraksi semakin kerap..ye bagusla kalau camtu..besoknya iaitu pukul 6 pagi aku diarahkan untuk masuk ke labour room untuk dipantau lebih lanjut..
xde pape pon yang berlaku..air ketuban pon xpecah lagi cuma darah yang kua makin banyakla tapi xla sampai tumpah darah..
aku paling xsuka bila nurse asyik nak cek dah bape cm bukak(hehehe..sebab kena seluk kat dalam tu..doc pon penah kena cubit ngan aku..hahaha)..xlama pastu air ketuban pon pecah..tu pon dah 7 cm bukak..tapi pecah sendirila..aku takut tau kalau air ketuban tu dipecahkan..kata org sakit..ntahla..dah pecah ketuban tu barula lega sikit ati ni sebab aku tension sikit(bukan sebab tension nak bersalin tapi tension sebab xsakit2 padahal kontraksi dah semakin kerap) dan xlama pastu aku terus merasai sakit kontraksi dan beberapa minit kemudian aku selamat melahirkan MUHAMMAD NUR DANISH AQEEL BIN ISHAK. mmg kalau nak diikutkan mmg senang sangat bersalin danish ni..sakit pon xlama..samala ngan firass dulu..xsampai 4 jam sakit dah terus keluar babynya..ALHAMDULILLAH..suamiku mengucup dahiku dan mengucapkan tahniah..aku menangis bila suamiku kata begitu..dah siap dijahit aku pon terus dimasukkan ke bilikku..mmg waktu tu dah xde tenaga sebab dari semalamnya aku xmakan pape..suamiku menyuap beberapa sudu nasi yang terhidang untukku tapi xlama pastu aku cakap ngan dia.."abg, syg nak muntahla..". terus dia menadah bekas makanan(plastik putih tu) untuk menadah muntahku..timekasih abang..
lega rasanya bila dah dapat keluarkan isi perutku itu(tapi anginje sebenarnya..perut dah masuk angin sebab xmakan..huhu)..pastu suamiku sambungla aktiviti suap-menyuap yang tertunda tadi..alhamdulillah..penuh sudah perutku..pastu makan ubat plak..dan pakai bengkung nak elak angin masuk dalam perut..(semua suamiku lah yang buat..syg syg abg!!!).dah selesai semua tu..suamiku menyuruhku tido untuk merehatkan badan setelah berhempas pulas melahirkan..suamiku berjanji akan mengejutkan aku sekiranya baby nak menyusu nanti..
(rasa rindu sangat nak melalui semua ini sekali lagi..)..
keesokan harinya aku rasa nak mandi wajib wiladah(org yang lepas bersalin)..suamiku jugalah yang membuka bajuku..menemaniku di bilik mandi dan memakaikanku baju..(mungkin ada yang tertanya2 kenapa aku x meminta pertolongan drpd emakku..atau emak mertuaku..). ini jawapan aku..aku lebih selesa untuk berkongsi segala suka duka, susah senang bersama2 ngan suamiku..suamiku adalah segala2nya untukku lagipon emakku sakit..biarlah dia datang untuk melihat cucunya dan semestinya dia juga berbangga kerana mempunyai menantu yang sangat menyayangi dan menghargai anaknya..)..k..si kecil pon disahkan sihat dan jahitan aku pon ok..dan kami dibenarkan balik..hehehe..itulah citernye...

No comments: