Saturday, October 16, 2010

SALINDAH..BERSALIN MUDAH..

kebahagiaanku milikku hari ini dan selamanya..insyaAllah

mudahnya aku bersalin..hahaha..mesti korang xcaya kan..betulla..xkan aku nak tipu plak..senang sangat jalannya..2x mengandung..2x senangje bersalin..rahsia yang dah xjadi rahsia lagi..aku mengakula sah2 kat sini yang aku memang mengamalkan produk SALINDAH yang diasaskan oleh Prof. Dr. Azizan(dah meninggal dah..korang kalau baca blog aku ni..sedekahkanla Al-fatihah untuk orang yang sangat berjasa dalam membantu ibu2 yang mengandung)..

sepanjang aku mengandung memang xde masalah..kad merah aku pon tag warna putih, 2x mengandung 2x aku dapat tag putih..( ada yang hijau, kuning dan merah)..maknanya aku xde apa2 masalah..beskan kalau mengandung xde pape masalah..k la..aku citer sikitla..kang bosan plak bacer ngomelan aku ni..hehehe..
masa ngandung..mmg xde masalah kencing kotor, darah tinggi, bengkak kaki, kencing manis(walaupon keturunan aku menghidap penyakit ni),...(apa lagi ye..???hehehe)..pastu aku ni mmg kuat berjalan..bila dah berjalan selalunya akan mengah tapi aku x..makin laju plak..berjalan tu maknanya melancong(ceh bunyinya cam jauh sangatje aku g..yela..luar dari negeri kesayangan aku..johor..kira melancongla tu bukan melencong..hihihi..)..xde istilah penat pon..bila nak bersalin pon senangje..anak yang sulung..malam tu siap g jusco lagi jalan2..paginya..kua ketuban..xsampai 4 jam camtu dah bersalin(padahal kalau nak diikutkan bersalin anak sulung selalunya amik masa yang lama..yela..mana xlama..jalan pon x jumpa lagi..lagipon nak bukak jalan tu 1cm bersamaan dengan 1 jam tau..huh..sungguh lama)..anak yang kedua lagi senang..ada dah tanda2nya tapi ntah kenapa aku xrasa sakit jadi dah kebetulan aritu check-up..aku bagitaula doc yang dah ada darah tapi aku xrasa sakit pon..masa tu bulan pose lagi..kalau bukan sebab darah dah kua..aku sempatla pose 10 ari tapi x..hahahaha..rupanya dah 3cm..kontraksi pon dah selang 6minit sekali..ntah kenapa aku xrasa kontraksi tu..hehehe..syokk..sakit pon bila dah 7cm baru terasa sakit pastu terus kua..kan senang tu(lagi 1 tips..nak bersalin kena minta maaf drpd suami tersayang tau!!!).

inilah permata hatiku dan suami..
tapi 1 la..anak2 aku kua kecikje..yang sulung 2.55kgje dan yang kedua 2.85kg..tapi kat salindah tu mmg dah bagitau yang baby salindah akan kecil di dalam perut mamanya dan besar di luar perut mamanya..hehehe..xcaya..cubala tengok anak2ku sekarang..sihat alhamdulillah berkat mengamalkan SALINDAH..bila dah bersalin plak..makan set lepas bersalin plak..senang..kemam je bawah lidah..paling best minyak luka dia..perrgghhh mmg bagus..luka jahitan aku sembuh seminggu je..tapi agak beranginla..hahaha..kalau letak kat tali pusat pon cepat kering..mmg bagus tau..dan doc pon puji yang rahim tu cepatje kecut..ingatkan ada masalah sebab masa doc peksa tu muka doc dah cam lain je rupanya terkejut xsampai seminggu rahim tu dah balik tempat asal n darah beku pon xde..mmg menakjubkan..kalau baby kuning @ xcukup susu yang kua pon ada remedinyer..aku dah cuba yang bab susu tu sebabnyer susu aku ni kuanyer sikitje..sampaikan anak yang sulung xmenikmati susu mamanya langsung berbanding anak yang kedua..aku terus cuba remedi untuk tambah susu..mmg hasilnya lumayan..aku xcakap kalau xbagus..mak aku yang mula2 xcaya pon dah mula percaya..bila tengok cucu yang sulung mula cakap 2 tahun setengah..xde pelat2ni..cakap pon dah ayat penuh(dah cam org tua je gayanye)hehehe..cubala kalau nak tau keberkesanannya..kalau korang nak cuba..

inilah susu yang diperoleh setelah aku menggunakan remedi untuk menambahkan pengeluaran susu..


leh la call@sms aku kat no ni.. 013-7781987 @ 019-7771974

atau emailje aku kat alamat annyss1987@yahoo.com.my

atau pm saje kat facebook aku. annyss love ishak

dalam catatan yang seterusnya aku akan kongsi camne nak gunakan SALINDAH..khasiatnya dan yang paling penting harganya..hehehe..(jangan risau..xdela mencecah ribuan ringgit dan semestinya harganya memang berbaloi dengan faedah yang diperolehi...)

SELAMAT MENCUBA YE...

No comments: